Wybierając pomoce do pracy z dziećmi sugerujemy się wieloma kryteriami.
Czy będą efektywnie wykorzystywane ?
Czy pomogą nam łatwiej osiągnąć cel?
Czy dzieci chętnie włączą się we wspólną pracę
Zapada decyzja o wyborze i mamy koleje wsparcie – Musicon!
A Musicon to nie zabawka! To unikalny instrument, dzięki któremu dzieci z entuzjazmem, jakiego nie widzi się często u maluchów, odkrywają piękno muzyki i komponowania, pracy w zespole, rozwoju przez tworzenie. Urządzenie pozwala dzieciom na komponowanie własnej muzyki, odtwarzanie jej, układanie wzorów, naukę liter, figur… Jak to wszystko działa? Drewniany bęben zawiera 750 przycisków. Najpierw dźwignią należy wybrać tempo utworu. Następnie należy ułożyć przyciski w żądany wzór. Dźwięk z tych wysuniętych guziczków zostanie odtworzony. Choć brzmi skomplikowanie, obsługa jest dziecinnie prosta, bo dzięki swojej konstrukcji urządzenie pozwala pracować z dziećmi na wielu obszarach.
Musicon sprawdzi się w nauce:
• programowania
• matematyki
• muzyki
• rytmiki
• rozwijania pracy w grupie
• rozwój polisensoryczny ( wzrok, słuch, dotyk, ruch, priopriocepcja)
• rozwój motoryki
Można go wykorzystać w Terapii, koncepcji STREAM, Glottodydaktyce. Pozwala na pracę indywidualną, ale także grupową, niezależnie od wieku, a dzięki ruchomym elementom, jakimi są guziki, dzieci pobudzają receptory czuciowe i usprawniają małą motorykę, ćwiczą percepcję słuchową, skupienie poprzez koncentrację na dźwiękach. Następuje ogólna aktywizacja do działania oraz mobilizacja do pracy. Jest to też pomoc, innowacja w prowadzeniu terapii.
I my go mamy
Wszyscy Nauczyciele wykorzystujący Musicon są po szkoleniu w Warszawie.
Tu fragmenty od Sylwia Owczarek Agnieszka Kołakowska Kasia Zaborowska-Czachor Kinga Nowak, a więcej w naszym młynkowm Live Kid/